savasana
Yogaen er tidløs
Det som er viktig for oss lærere på BYO er å være tilstede i hver yogaklasse sammen med deg som utøver.

Undervisningen er individuell innenfor de faste øvelsene, med fokus på kvalitet og tilstedeværelse. Klassenes innhold defineres av deg som utøver. Om det er mange nybegynnere, noen som har skader, eller om det er andre behov i rommet, skaper vi plass til dette. Dermed vil hver klasse variere tidsmessig. Ingen klasse er lik, og takk og pris for det ☺. Her får du muligheten til å bli sett, være i utvikling med dine øvelser, og få hjelp og korreksjoner når din kropp trenger dette.
Klassen varer i omtrentlige 90min. Det vil si at noen ganger blir det litt slik, andre ganger blir det litt sånn, ettersom hvem som er i rommet. Ta derfor sikte på at du setter av nok tid, og heller beregner mer tid enn motsatt (ca95 min.)
For deg og de rundt deg ber vi om at dere blir til klassen er ferdig og venter med å gå ut av yogarommet til læreren har forlatt salen.

Sjekk den stillingen
Det viktigste skjer til slutt.
Sett av nok tid, slik at din yoga blir noe som du er fullt tilstede i mens du utøver den.
Det er jo gjerne nettopp derfor vi kommer for å praktisere yoga i utgangspunktet – for å skape tid, og oppleve øyeblikket sammen med en selv. Så, uten å la klokken holde deg tilbake, se om det er rom for å gå litt dypere inn i praksisen i de siste minuttene av klassen.

Introduksjon til meditasjon
Når vi endelig kommer til den avsluttende Savasana, Død Kropps Stilling, er det noen som forlater rommet så raskt som mulig, tenker at dette er bortkastet tid, eller at man har det for travelt.. Se for deg at Savasana, i stedet for å være en plikt, heller er en belønning. Det er nå nervesystemet, hjernen og kroppen får sin ro og sin oppladning. Det er nå du høster fruktene av det som du har sådd gjennom klassen.
Dette er ferie for kroppen, dette er din meditasjon.
Dette er tidspunktet hvor din yogapraksis virkelig kommer til syne. Kroppen folder ut og åpner opp for en fullstendighet.
Vi anbefaler alltid at du gir deg selv rom til å bruke noen ekstra minutter i denne, da det er som natt og dag i forhold til hvordan yogaklassen fester seg hos deg. Vi kan kalle dette den mentale uttøyningen som kroppen din har et sterkt behov for etter ca 1,1/2 time med fysisk aktivitet.